Урок №19 (25.05.2020)
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис та використаня їх в мовленні.
► Відредагувати речення. Пояснити розділові знаки.
1. Запізнившись на урок, усі вже ретельно готувалися до контрольної роботи. 2. Повертаючись після екскурсії додому, у нас був чудовий настрій. 3. Відкривши вікно, почулася неголосна розмова Марійки й Івана. 4. Відпочивши, нас запросили на прогулянку весняним парком.
► Виписати з тексту прийменники, сполучники, частки, вигуки, розподіливши в чотири колонки.
Ой, яка хороша весна цього року! Мені здається, що ніколи ще не було такої веселої, такої зеленої і запашної весни! Я сказала про це мамі, а вона заперечила, що весна завжди чудова, бо природа просипається від зимового сну, земля вбирається найпрекраснішими квітами, а на полях зеленіють кучеряві сходи хлібів (О. Донченко).
Розподільний диктант.
Завдання з ключем
► Розподілити й записати частини мови за колонками в таблиці. Підкресливши у словах другу літеру, прочитати прислів’я. Пояснити його зміст.
Іменник
|
Прикметник
|
Прислівник
|
Числівник
|
Знайомий, один, пахучий, пусто, обов’язок, два, дев’яносто, вночі, спритний, думка, тридцятий, окуляри, жадібно, сімсот, сумно, світанок, найкращий, вправна, скоро, великий, привабливі, дихання, чудово, вільний.
Урок№18 (20.05.2020)
Тема. Контрольна робота. Службові частини мови, Вигук.
Перейдіть за посиланням і виконайте завдання :
Урок №17(18.05.2020)
Тема.Дефіс кома і знак оклику при вигуках.
Сьогодні ми завершуємо вивчення теми Вигук. Пригадаєте, що таке вигук та які розділоів знаки пишуться при вигуках.
Виконайте вправу зпідручника 552(сторінка 248).
Два вигуки на вибір розберіть як частину мови за зразком:
Гай-гай - вигук. виражає почуття заклопотаності, непохідний, пишеться через дефіс. на письмі виділяється комою.
Урок №16 (13.05.2020)
Тема. Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням.
Перегляньте відеоурок, що таке вигук.
Перегляньте презентацію за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1sT-zqfahFfFFiEq2h4tkZWnMUt4QyVTI/view?usp=sharing
Домашнє завдання. Параграф 39. Виконайте завдання за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=755055
Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до 13 травня 23:00
Урок №15 (06.05.2020)
Тема.Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки.
Сьогодні ми продовжуємо опрацьовувати тему "Частка". І будемо вивчати написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки.
Перегляньте відеоурок, де детально розказують про правила написання часток.
Домашнє завдання. Вправа 520, ст. 236. Виписати частки, зробити їх розбір за таблицею (вправу не переписувати)
Урок №14 (04.05.2020)
Тема. "Правопис часток НЕ та НІ з різними частинами мови. Складання есе про своє рідне село, використовуючи в описі різні частини мови з часткою НЕ та префіксом НЕ"
На попередньому уроці ми розпочали вивчення правопису часток Не та НІ з різними частинами мови. Сьогодні ми продовжуємо працювати над цією темою. Повторіть правила, вивчені на минулому уроці :
А також потрібно написати невелике есе про своє рідне село з використанням у його описі різних частин мови з часткою не та префіксом не. напишіть спочатку роботи на чернетках, а згодом - запишіть за посилання:
www.classtime.com/code/MVVZ33
Урок №13(29.04.2020)
Тема. «Правопис часток НЕ та НІ з різними частинами мови».
Перегляньте відеоурок :
Виконати з вправу 535, щоб закріпити свої знання можете виконати завдання за посиланням: https://webpen.com.ua/pages/Morphology_constant_leng_parts/particle_spelling.html
Урок№12 (27.04.2020)
Тема. Частки, що надають слову
або реченню додаткових відтінків. Перегляньте відеоурок за посилання:
Виконайте завдання за посиланням:
Урок №11 (22.04.2020)
Тема.Частка як службова частина мови.
Перегляньте відеоурок за посиланням :
Вивчіть правила ст. 232 - 233, параграф 37, виконайте вправу 514 з підручника.
Уроки №9-10 (13.04. -15.04.2020)
Тема. Розрізнення сполучників та однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники.
Домашнє завдання. Вивчити правила у підручнику ст. 228-230 Успіхів всім.
Урок №8 (08.04.2020)
Тема, Написання сполучників разом та окремо.
Перегляньте відеоурок.
Перегляньте написання сполучників разом, окремо та через дефіс
Щоб перевірити, як ви засвоїли тему, можете спробувати виконати завдання на тренажері правопису
Там зразу буде у вас можливість звірити відповіді та прочитати правила
Урок №7 (06.04.2020)
Тема. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, за походженням. Сполучники сурядності та підрядності.
Перегляньте відеоуроки, де ви повторите все про прийменник, пригадаєте вивчені правила про сполучник і дізнаєтеся багато нового про цю частину мови. Будьте уважними.
Після прослуховування уроків, запишіть тему уроку та заповніть табличку
Опісля, виконайте завдання за посиланням : www.classtime.com/code/V3Z4M2
Урок №6 (01.04.2020)
Тема: Самостійна робота з теми "Прийменник"
Перейдіть за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=295408 Завдання необхідно виконати до 3 квітня 23:00
Успіхів вам.
Урок№5 (30.03.2020)
Тема: "Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс"
Сьогодні ми закріпимо тему "Написання прийменників".
Перегляньте відеоурок і пригадайте написання
Виконайте завдання за посиланням:
https://learningapps.org/9073774
.
Урок №4(25.03.2020)
Тема. Портретний нарис у публіцистичному стилі
Сьогодні ми навчимося складати портретний нарис в публіцистичному стилі.
Слово публіцистичний походить від латинського слова, що означає "суспільний". "державний". Спільнокореневими зі словом публіцистичний є слово публіцистика (суспільно - політична література на сучасні, актуальні теми)
Нарис — різновид твору-опису, в якому зображено дійсні факти, події і конкретних людей. Найчастіше нариси присвячуються відтворенню сучасних подій або зображенню людей, яких особисто знає автор.
ПЕРЕХОЖИЙ
Присвята Ліні Костенко
Як він ішов!
Струменіла дорога,
Далеч у жадібні очі текла.
Не просто ступали —
Співали ноги,
І тиша музику берегла.
Як він ішов!
Зачарований світом,
Натхненно і мудро творив ходу —
Так нові планети грядуть на орбіти
З шаленою радістю на виду!
З шаленим щастям і сміхом гарячим,
З гімном вулканним без музики й слів!
Як він ішов!
І ніхто не бачив,
І ніхто від краси не зомлів.
В землю полускану втюпився кожен,
Очі в пилюці бездумно волік…
Раптом —
Шепіт поміж перехожих:
— Що там?
— Спіткнувсь чоловік…
Одні співчували йому убого,
Інші не втримались докорять:
— Треба дивитись ото під ноги,
Так можна голову потерять…
Трохи в футбола пограли словами,
Обсмакували чужу біду.
А він знову йшов.
І дивився прямо.
І знову
Натхненно творив ходу!
Як він ішов!
Струменіла дорога,
Далеч у жадібні очі текла.
Не просто ступали —
Співали ноги,
І тиша музику берегла.
Як він ішов!
Зачарований світом,
Натхненно і мудро творив ходу —
Так нові планети грядуть на орбіти
З шаленою радістю на виду!
З шаленим щастям і сміхом гарячим,
З гімном вулканним без музики й слів!
Як він ішов!
І ніхто не бачив,
І ніхто від краси не зомлів.
В землю полускану втюпився кожен,
Очі в пилюці бездумно волік…
Раптом —
Шепіт поміж перехожих:
— Що там?
— Спіткнувсь чоловік…
Одні співчували йому убого,
Інші не втримались докорять:
— Треба дивитись ото під ноги,
Так можна голову потерять…
Трохи в футбола пограли словами,
Обсмакували чужу біду.
А він знову йшов.
І дивився прямо.
І знову
Натхненно творив ходу!
Тематика нарисів
- суспільно-політична;
- побутова;
- історична;
- психологічна.
Вирізняють два основні різновиди нарису:
- художній (зображення осіб і подій, що досягається за допомогою домислу);
- науковий (праця з певної проблеми, здебільшого гуманітарного характеру, до якої входять дослідження з ряду взаємопов’язаних питань)
Особливості твору-нарису
1. Невеликий за обсягом.6. Використання художніх засобів.
2. Немає чіткої, завершеної фабули.
3. Нарис створюється в художньо-публіцистичному стилі.
4. Головна мета нарису полягає в тому, «щоб демонструвати й пояснювати якісь особливо важливі або нові, раніше невідомі факти».
5. Виклад наукових фактів або суспільних явищ базується на основі розгортання сюжету, в якому діють люди (введення героїв у розповідь надає твору відтінку художності).
Готуємося до написання твору-опису
1. Спробуйте переконати читача в тому, що предмет або явище, про які ви пишете, дійсно цікаві, що ви добре їх знаєте, любите і дуже бажаєте, щоб і інші про них дізналися або полюбили їх.
2. Уважно спостерігайте за об’єктом свого майбутнього твору. Визначте основну думку опису.
3. Попрацюйте над образністю мови вашого твору.
4. Складіть план твору. Дайте йому назву.
5. Складіть твір-опис за власними спостереженнями.
2. Уважно спостерігайте за об’єктом свого майбутнього твору. Визначте основну думку опису.
3. Попрацюйте над образністю мови вашого твору.
4. Складіть план твору. Дайте йому назву.
5. Складіть твір-опис за власними спостереженнями.
Ось зразок портретного нарису.
Портретний нарис про відому людину
Є багато різних цікавих людей, які досягли у житті чимало, які є прикладом того, як втілювати в життя свої мрії, творити для людей прекрасне, бути гідною людиною і патріотом.
Я хочу розповісти вам про людину, яка стала відомою завдяки музиці.
Святослав Вакарчук - український музикант, вокаліст, композитор,автор власних пісень,лідер і засновник рок - гурту «Океан Ельзи», заслужений артист України, кандидат фізико-математичних наук, громадський діяч
Святослав має темне,витке волосся ,з-під якого видніється його високе чоло. Це свідчить про те, що він дуже розумна та винахідлива людина. Музикант має ясний, відкритий і проникливий погляд. Виразні, карі очі весело дивляться з-під тонких та довгих бровей. Його щира та відверта посмішка дарує радість усім людям, а оригінальний, злегка захриплений голос і відмінну музику обожнюють мільйони шанувальників. Святослав має невисокий зріст та середню статуру. Музикант надає перевагу зручному вбранню, а також його одяг відповідає обставинам , в яких він перебуває.
Кожен з нас шукає свій ідеал. Це може бути людина, твір мистецтва, витвір художнього слова, літературний герой,а для мене ідеалом є Святослав Вакарчук.
Домашнє завдання : написати портретний нарис улюбленого героя ( відомої особистості, людини, яка вам подобається, або хочете її наслідувати)
Урок№3
Тема. Синонімічні й антонімічні прийменники. Редагування речень. у яких допущені помилки у вживанні прийменників
Переглянь презентацію і запиши приклади синонімічних та антонімічних прийменників у зошит.
Прочитай, запиши в зошит і обов'язково ЗАПАМ'ЯТАЙ!!!!
Виконати тест в зошитах, записавши лише одну правильну відповідь буквою.
Наприклад: 13-Е.
Фото виконаної роботи відіслати мені в приватні повідомлення у вайбері.
Урок№1.
Тема: Прийменник як службова частина мови. Види прийменників за будовою.
https://learningapps.org/9099108
https://learningapps.org/3460796
Урок № 2
Тема. Прийменник. Правопис прийменників.
В підручнику параграф 35 вправи 472, 478.
Після виконання вправ, перейдіть за посиланням :
введіть код доступу 785971
і пройдіть тест (пам'ятайте, що там обмеження в часі для його виконання
Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до 19 березня 22:00
Немає коментарів:
Дописати коментар