Урок №19(25.05.2020)
Тема. Узагальнення
й систематизація вивченого. Мовні аспекти вивчення речення. Редагування
словосполучення та речення.
Підручник параграф 33 с.211
Впр.360 , 367 завд. письмово.
Урок №18(20.05.2020)
Тема.Контрольна робота. Складні речення з різними видами сполучникового та безсполучникового зв'язку. Тест як одиниця мовлення.
Для виконання дається 1 спроба , 50хвилин. Завдання виконати до 15:00 .
Урок №17(18.05.2020)
Тема.Повторення вивчених розділових знакі в безсполучниковому складному реченні.
Перегляньте відеоурок, пригадайте написання розділових знаків в БСР.
Виконайте завдання за посиланням:
www.classtime.com/code/9QK5RE
Урок №16 (13.05.2020)
Тема. Повторення вивчених розділових знаків у складному реченні.
Перегляньте відеоуроки, пригадайте, що таке складне речення та правила написання розділових знаків у них.
Домашнє завдання. Виконайте тест за посиланням :
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=718910 Завдання необхідно виконати до 14 травня 23:00
Урок№15(06.05.2020)
Тема.Повторення вивчених розділових знаків у простому реченні
Від сьогоднішнього уроку ми починаємо повторення вивченого матеріалу.
Переглянувши презентацію, ви пригадаєте вивчені розділові знаки в простому реченні.
Домашнє завдання.
Зразок для виконання.
Урок №14 (04.05.2020)
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Тези прочитаних публіцистичної чи на науково - пізнавальної статей.
На попередніх уроках ми вже повторили, що таке текст, його будова, мікротема та абзац. Навчилися визначити ключові слова в реченнях. Сьогодні ми взнаємо, що таке теза. І навчимося працювати над тезами.
Перегляньте відеоурок за посиланням:
Перегляньте презентація за посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vQwRl8H96qKZUyXAW0HMXoSz8ev-xBR58ganNsED252XJGuwRVG109362gLUZiOLw/pub?start=false&loop=false&delayms=10000
Домашнє завдання. Прочитати публіцистичну чи науково-пізнавальну статтю та записати тези прочитаного за посиланням:
www.classtime.com/code/E55VJN
Урок №13(29.04.2020)
Тема. «Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв'язку».
Перегляньте відеоурок за посиланням:
Виконати вправу 352(вправу не переписувати).
Урок №12(27.04.2020)
Тема.Т «Тест, основні його ознаки. Основна будова тесту. Мікротема й абзац».
Перегляньте відеоурок за посиланням:
В підручнику - параграф 30. Виконайте вправу 339 в зошиті.
Урок №11(22.04.2020)
Тема. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна та неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку.
Сьогодні суспільству потрібні люди із нестандартним мисленням, які вміють вийти із будь-якої ситуації, не бояться ризикувати, нетрадиційно розв'язувати питання, здатні адаптуватися, навчатися протягом життя, безперервно розвиватися.
Сучасний школяр має поєднувати в собі активність, ініціативність, рішучість, комунікабельність, відповідальність, впевненість, а також вміння працювати в колективі та самостійно, здійснювати самоконтроль, аналізувати, робити висновки. «Заговори, щоб я тебе побачив», — казав Сократ. А східний мудрець Сааді поетично висловив це так: «Чи розумний ти, чи дурний, чи великий ти, чи малий, не знаємо ми, поки слово не промовив». Саме вміння правильно розпочати бесіду, підтримувати діалог, чітко і зрозуміло формулювати свою точку зору, аргументувати власну позицію повинна вміти кожна людина, що прагне успіху. Тому на уроці ми закріпимо навички складати та розігрувати діалоги відповідно до запропонованої ситуації, рецензувати та редагувати їх, оцінювати власну мовленнєву діяльність.
— Установіть відповідність між початком твердження і його продовженням.
1 Діалог
2 Полілог
3 Тире ставиться
4 Репліка
5 Якщо слова автора передують репліці,
6 Репліки можуть супроводжуватися або
7 Якщо після репліки ідуть слова автора
8 Монолог
А слова кожного учасника діалогу
Б перед кожною реплікою
В після них ставиться двокрапка
Г дослівно відтворена розмова двох осіб
Ґ розділові знаки ставляться, як при прямій мові
Д мовлення однієї людини, яке звернене до самого себе чи інших
Е розмова між кількома особами
Є не супроводжуватися словами автора
Пунктуаційний практикум.
— Поставте потрібні розділові знаки, правильно оформляючи діалог.
Один учений подорожуючи пароплавом запитав моряка
Чи знаєте ви граматику?
Недосконало відповів моряк.
Тоді ви загубили половину свого життя.
Раптом розбурхалося море і пароплав розгойдало. Моряк запитав ученого
Чи вмієте ви плавати?
Ні відповів той
Тоді ви загубили усе своє життя.
Види діалогів
Діалог-домовленість відбувається при вирішенні співрозмовниками питання про наміри, плани тощо. Це може бути діалог між двома друзями, двома студентами-медиками, двома вузько профільними спеціалістами різних галузей.
Діалог-розпитування може бути одностороннім чи двостороннім. Двосторонній діалог позначає ініціативність обох партнерів. Це може бути діалог на тему відсутності одного із учнів у школі, обговорення опрацьованого навчального матеріалу, домашнього завдання, неправильно призначеного лікування. Найчастіше використовується діалог-розпитування зразка Лікар-Пацієнт (пацієнт має скарги, лікар розпитує), Учень-Учитель (учень розпитує вчителя про незрозумілий матеріал).
Наступним за складністю є діалог — обмін враженнями (думками), метою якого є виклад свого бачення предмета, явища, події, коли співрозмовники висловлюють свою думку, погоджуються чи спростовують думки партнера. Створення діалогів такого типу передбачає володіння не лише спеціальною лексикою, але й багатогранність знань, їх комплексність.
Найскладнішим є діалог-обговорення (дискусія), коли співрозмовники намагаються виробити певне рішення, дійти певних висновків. Такі діалоги є абсолютно спонтанними і можуть виникати на різноманітних конференціях, зустрічах тощо.
Домашнє завдання. В підручнику сторінка 143. Вправа 249( на вибір одне з трьох завдань).
Уроки № 9- 10 (13.04. - 15.04.2020)
Тема. Обговорення питання: "Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних думок, настроїв, закликів"
Пригадайте, які ви знаєте музичні жанри? Чим рок - музика відрізняється від інших стилів музики? Чи подобається саме вам рок - музика?
Перегляньте кросенс на тему
Перейдіть за посиланням і напишіть невеличке есе на тему" Чи придатна рок - музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів"
www.classtime.com/code/R34JMM
Урок №8 (08.04.2020)
Тема. Розділові знаки в складному реченні з різними видами сполучникового та безсполучникового зв’язку.
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему про розділові знаки в складних реченнях.
Можете перевірити свої знання з теми, виконавши завдання на тренажері:
Урок №7 (06.04.2020)
Тема. Розділові знаки в складному реченні з різними видами сполучникового та безсполучникового зв’язку.
1.Повторіть вивчений матеріал с.170-171.
2. Перегляньте відео. Пригадайте матеріал, який ви вивчали в попередніх класах.
Складне речення із безсполучниковим зв'язком на основному рівні та сполучниковим у межах компонента, що є складнопідрядним реченням
Складне речення із сполучниковим сурядним, підрядним та безсполучниковим зв'язками
2. Перегляньте відео. Пригадайте матеріал, який ви вивчали в попередніх класах.
У складних реченнях, що мають по декілька простих, можуть бути різні види зв'язку - сурядний та підрядний, сполучниковий і безсполучниковий.
Запишіть тему уроку та занотуйте таблицю.
Запам'ятайте
Тип речення. Приклади
- Складне речення із сурядним та підрядним зв'язком. А речення - мов зоряний разок слів - намистинок, що світяться алмазно, і все довкіл сіяє так виразно.
- Складне речення із сурядним та підрядним зв'язком. А речення - мов зоряний разок слів - намистинок, що світяться алмазно, і все довкіл сіяє так виразно.
(Д. Білоус)
- Складне речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком. Збулись твої (Шевченкові) слова пророчі, і час оновлення настав, і темні просвітились очі, вчорашній раб Всесильним став.
(М.Рильський)
- Складне речення із підрядним та безсполучниковим зв'язком. А я додам: любити можна поезію в добу ракет, бо, дивна річ, людина кожна якоюсь мірою поет.
(М.Рильський)
- Складне речення із сурядним, підрядним та безсполучниковим зв'язком. Над вечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом.
(Григір Тютюнник)
Складне речення із сполучниковим сурядним та підрядним зв'язками (сурядне - підрядне)
1) Довго ще говорили обоє, обмірковуючи прочитане,
2) то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки,
3) що випадково надходила одному чи другому до голови. (І. Сенченко)
2) то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки,
3) що випадково надходила одному чи другому до голови. (І. Сенченко)
[ ], то [ ], ( що ).
Складне речення із сполучниковим сурядним і безсполучниковим зв'язками
1) Але малюнком тоскним і недбалим Не хоче годувати листопад,
2) І мріють зорі:
3) ми серця запалим;
4) Радіє місяць:
5) повернувсь назад. (П. Филипович)
2) І мріють зорі:
3) ми серця запалим;
4) Радіє місяць:
5) повернувсь назад. (П. Филипович)
[ ], і [ ]: [ ]; [ ]: [ ].
Складне речення із безсполучниковим зв'язком на основному рівні та сполучниковим у межах компонента, що є складнопідрядним реченням
1) Хто боязкий,
2) той не рушить,
3) хто відважний,
4) той віз підважить. (Нар. тв.)
2) той не рушить,
3) хто відважний,
4) той віз підважить. (Нар. тв.)
(хто), [той], (хто), [той].
Складне речення із сполучниковим сурядним, підрядним та безсполучниковим зв'язками
1) Стояла тиха і по - своєму хвилююча година:
2) згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк,
3) а внизу з - під кожного куща виповзав туман,
4) тому здавалось,
5) що над землею коливалися два неба. (М. Стельмах)
2) згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк,
3) а внизу з - під кожного куща виповзав туман,
4) тому здавалось,
5) що над землею коливалися два неба. (М. Стельмах)
[ ]: [ ], а [ ], і [ ], (що).
Отже, складними синтаксичними конструкціями називаються багатокомпонентні (більше 2- х частин) речення з різними типами зв'язку між його частинами - сполучниковим та безсполучниковим. Серед складних синтаксичних конструкцій виділяють такі багатокомпонентні речення: складні речення із сурядним та підрядним зв'язком; складні речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком; складні речення із підрядним та безсполучниковим зв'язком; складні речення із сурядним, підрядним та безсполучниковим зв'язком.Складні речення, в яких поєднуються різні види сполучникового (сурядного та підрядного) та безсполучникового зв'язку, називають ще й реченнями мішаного типу. Вони можуть бути різних комбінацій (поєднань) і поєднувати різну кількість компонентів.
Опісля, виконайте завдання за посиланням:
www.classtime.com/code/PY26WG
Урок №6 (01.04.2020)
Тема. Складні речення з різними видами сполучникового та безсполучникового зв'язку.
Продовжуємо вивчати тему.
Виконайте завдання за посиланням : www.classtime.com/code/9END87
В завданнях потрібно розставити розділові знаки (переписати речення та розставити розділові знаки)
Пам'ятайте. що на виконання ви маєте лише одну спробу.
Урок№5 (30.03.2020)
Тема. Складні речення з різними видами сполучникового та безсполучникового зв'язку.
Перегляньте відеоурок.
В підручнику прочитайте параграф 29 і виконайте вправи 321 та 323.
Успіхів Вам.
Урок№4
Тема. Контрольна робота. Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами, безсполучникове речення.
Тестування . Перейдіть за посиланням: join.naurok.ua
Код доступу 449949 або натисніть https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=449949
Це контрольна робота. Після її виконання буде виставлено тематичну оцінку. Завдання потрібно виконати до 28 березня 23:00.
Урок№3
Тема. Створення проєкту статті до вікіпедії "Безсполучникове складне речення"
Прогляньте відеоурок про те, як користуватися вікіпедією
Ви свій проєкт виконаєте у Microsoft PowerPoint, створите презентацію слайдами.
Тема проєкту статті "Безсполучникове складне речення". Ось частинка прикладу, як можна виконати проєкт
Пам'ятайте, що фото виконаного завдання потрібно відсилати в приватні повідомлення вайбер.
Успіхів!!!
Урок № 1
Тема. Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні.
Перегляньте відеоурок. Пригадайте все, про розділові знаки в безсполучниковому складному реченні та виконайте завдання з презентації
Урок 2
Тема: Розділові в безсполучниковому складному реченні
Завдання виконувати на платформі "На урок"
Перейдете за посиланням:
код доступу ,321923
http://join.naurok.ua/?_ga=2.18123568.848751894.1584365217-219123613.1569902760
Завдання необхідно виконати до 19 березня 22:00
І також пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/start/47287
http://join.naurok.ua/?_ga=2.18123568.848751894.1584365217-219123613.1569902760
Завдання необхідно виконати до 19 березня 22:00
І також пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/start/47287
Немає коментарів:
Дописати коментар